Sabar

 

Sejujurnya, aku penat.

Penat nak yakinkan diri sendiri yang ‘everything will be alright‘ .

Tapi bila fikir balik, dunia ni sementara saja. Aku stay kat dalam dunia ni sekejap je. So, aku kena sabar. Sekejap je lagi. Then, everything will end when the time comes…with His will.

Penat.

Tak bermakna aku mengaku kalah. Rasa ni beri aku sebab untuk berhenti sekejap. Berfikir. Itu gunanya akal yang Allah bagi kan?. Untuk berfikir. Timbang semula baik buruk keadaan.

Kata orang, ‘everything happen for a reason‘. Ada hikmah di sebalik semua benda yang terjadi.

Sabar. Perancangan Allah tu yang terbaik, paling baik. Sehinggakan sekiranya ditunjukkan perancangan Allah dari awal hingga akhir, tidak akan ada satu pun yang kita akan ingin ubah. Allah knows what’s best for us. Indeed He is the best planner.

Sabar tu indah kan?

Sampai masanya yang tepat nanti, kau sendiri akan rasa keindahan tu.

Leave a Reply

